Muffins ala Jenna

Godaste muffinsena jag har gjort och receptet hittar ni HÄR! Det ända jag har ändrat på är att jag har tagit 1/2 dl kakao istället för citron skal. Har även lagt i fyra rutor mörk choklad som jag har skurit i småbitar! Ska visa i steg hur ni ska göra! :)

1:Sätt ungen på 175 grader
2: Ta fram muffinsformar

3: Lägg formarna i en muffinsplåt så rinner det inte ut och kletar i ungnen.

3: Vispa ägg, socker och vanlijsocker poröst.

4: Häll i smält smör, mjölk & kakao och blanda ihop allt till en smet

5: Blanda i vetemjöl,bakpulver & salt och blanda ihop.

6: Då var smeten klar och ser ut såhär

7:Lägg smeten i formarna och kör in i ungen jag hade dom inne i 19 minuter men har du varmluftsugn räcker det med tio minuter.

8: Då var dom klara och såhär blev mitt resultat. Rätt nöjd ändå




PUSS & KRAM


Kommentarer
Postat av: Ida

sv; Åh, tack gullet! :)

2011-07-11 @ 17:33:08
URL: http://idalix.blogg.se/
Postat av: ellen

Åhh vad gott det ser ut :D

2011-07-12 @ 15:50:44
URL: http://ellencsordas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0